Alla inlägg under februari 2010

Av Eva - 26 februari 2010 19:42

I morron så ska jag å syrran åka till Dollar$tore. Jag tänkte bla köpa lite köksprylar (uppläggningsfat å serveingsskålar m.m) Kommer nog att bli några slantar som går då e jag rädd, man brukar ju hitta en massa saker när man e där. Å oftast så e de en del onödiga saker...

Nä nu ska jag koka kaffe å sen blir de OS för hela slanten.

  

Kram!

Av Eva - 25 februari 2010 13:30

I morse klev jag upp starx före 06:00 för att titta på OS-hockeyn. Men jisses vilken besvikelse de blev... Men vi tog ju iaf guld igen i går å de var ju sååååååååååå jäkla skönt å "sätta dit" norskarna å särskilt Northug (den kaxiga lilla fjanten).

Å de blev ingen tandläkare för mig i dag, men som tur e så har jag ju en till tid nästa månad.

I morron blir det nog en sväng till stan å shoppa lite, bla byxor från KappAhl å lite matvaror inför helgen. Tänkte göra min specialrätt; ugnsstekt kyckling (marinerad i hoisinsås, teriyakisås, salt å peppar) å cous-cous med rivna morötter å sockerärtor. Detta serveras med en sås på turkisk lr grekisk yoghurt, creme fraiche, pressad limejuice, honung, salt å lite peppar. Suveränt gott!!

     

Här ligger våran lilla Skruttis på min mage å sover!!   ♥♥♥

  



Kram!

Av Eva - 24 februari 2010 12:26

Natten mot i dag har varit riktigt kall här uppe, vi har som kallast haft -37,8 grader. men nu mitt på dagen så har det blivit lite vamare, har nu bara ca -25. Jag eldar för allt vad tygen håller men de svårt att få upp nån riktig värme, har bara kommit upp till 18,5 grad inne.    Men de väl bara å krypa ner under en filt i soffan å glo på tv.

I natt (torsdag 100225 kl 0:00) börjar årets bokrea. Jag är väldigt sugen på att fara in till stan på fredag å botanisera bland godbitarna som brukar va på den. Jag har sett några böcker jag vill ha, å så e de flera författare jag vill ha men jag har bara hittat böcker med engelsk text å de vvill jag inte ha. Får kanske se mig om efter liknade böcker fast på svenska.


I morron ska jag till tandläkaren men jag vet inte om jag ska avboka den för jag vet inte om jag kan ta mig dit eller om jag har råd... Blir till att ta sig en funderare i kväll.


  

Kram!

Av Eva - 19 februari 2010 19:01

Det blir nog inga inlägg för mig på ett tag eftesom våran dator har pajat igen. Får se när/om vi kan köpa en ny.....    



Av Eva - 14 februari 2010 10:29


Hoppas att ni alla får en mysig å trevlig alla hjärtans dag!!

Av Eva - 12 februari 2010 10:35

I kväll börjar så äntligen OS!!!! Ska sitta bänkad framför tv:n, dvs dom tv-tider som passar. Kommer nog inte å sitta uppe sent på nätterna om de inte e nåt jag verkligen vill se.


Var till staden i går å handlade lite inför helgen å min myster köpte sig en bärbar dator. Kul för henne. Men jag då???? När ska jag kunna skaffa en? Jag får väl hoppas att vi vinner på våran "lördagsgodis" i helgen.


Idag är de ganska kallt igen -20. Men de e ju normalt om man ser till hur de har varit.


Min att-göra-lista fredag 12/2:

  • Elda
  • Städa (dammtorka, dammsuga, torka golv)
  • Hjälpa gubben å skotta uppfarten
  • Göra mat
  • Baka en kladdkaka

Sen så ska jag försöka mig på att göra nåt jag aldrig gjort förut, jag ska göra själva såsen man har till Crêps Suzette å så ska jag lägga i apelsinklyftor å sen ska det serveras till kladdkakan tsm med lite creme fraiche smaksatt med vaniljfrön. Kanske blir en bild om de blir bra...



  


Kram!

Av Eva - 9 februari 2010 12:38

Våran datar pajade i fredags, de var när gubben stängde av den som de hände. Den började lukta väldigt mycket i rummet där den står så vi misstänkte att nåt i den hade brunnit. Så på lördag när vi skulle använda den så ville den inte alls så de var bara å acceptera läget. Jag började fundera på hur vi skulle göra för att kunna köpa en ny å helst då en bärbar, kollade i reklamblad å hade mig, fantasin skenade i väg. Men så i går när gubben kom hem så tog han ner den gammla datan å tog "eldosan" (kan inte komma på vad det heter egentligen) å satte in i den nya å VIPS så funkade den. Jag blev både glad å besviken för jag hade ju sett fram mot en bärbar... Aldrig kan man få som man vill! Varför kan inte vi oxså få ha nått nytt å modernt nån gång!!?? Ja, ja de e väl så livet ska vara... Men iaf så fick jag ett glädjebesked mitt i allt de tråkiga i går; jag är "fri" f o m 10/7 2010!!!

Nä nu ska jag kolla på tv:n å äta en tekaka å dricka lite kaffe!


  


Kram!

Av Eva - 4 februari 2010 11:40

Jag läste på Aftonbladet nyss om en kvinna som av "misstag" (??) hade loggat in på sin sambos FB-sida å där hade hon efter en stund upptäckt att hennes sambo troligtvis hade ett förhållande med en annan kvinna. Sambon erkände senare samma dag att han hade varit otrogen. Relationsexperten på AB säger att FB är en källa för otrohet, att man ser chansen att vara med en person som man hade känslor gör när man var ung. Skulle vilja veta hur hon kommit fram till de??? Å de där med att de var ett misstag att hon loggade in på sin sambos sida tror jag inte så mycket på, hon gjorde de säkert med flit. Iofs så blev ju resultatet inte så lyckat men om han nu va en sån som är otrogen så var de kanske de bästa som kunde hända henne...


I dag så måste jag ut å skotta, å de känns ju kul.... INTE!!!!!! Men jag behöver nog bar ta halva uppfarten så tag älsklingen resten. Eller så e jag snäll å tar hela.


  


Kram!

Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards