Alla inlägg under september 2009

Av Eva - 30 september 2009 11:51


Av Eva - 30 september 2009 11:29

I natt har jag varit tvungen att sova i gästrummet, för när jag gick å la mig så sov redan gubben. Å som vanligt var det VM i att gnissla tänder i sovrummet!!!!!!! Blir f***n galen på detta! Skrikandes Men nu har jag iaf fått han å ringa tandis så nu ska han dit i slutet av oktober å få en bättskena. Nu kanske jag har en chans att få en HEL natts sömn framöver...

Men iaf så e jag på ett dåligt humör idag!! Dels för att gästsängen inte e så skön att sova i men dels för att jag har mensvärk (intressant va´?) Jag kanske blir på bättre humör när jag har fått i mig lite kaffe. Så de e vad jag ska göra nu. Bye, bye så länge!

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 29 september 2009 17:44

Min gubbes bror har blivit pappa i dagarna å jag köpte en jättesöt klänning till barnet. Klänningen var rosa med ett kanintryck å den hade ett "halsband" i form av små pärlor, jag tyckte att de var deras stil eftersom dom har kanin. Jag köpte en ganska stor storlek eftersom jag tycker att de e lite roligare om dom inte växer ur det man skickar till dom på en gång. Nu ringde han för en stund sen till min gubbe å jag trodde i min enfald att han skullle säga "TACK". Men istället börjar han å snacka om att den minsann var ALLDELES FÖR STOR (kändes ungefär som om han idiotförklarade mig). Men som sagt de e ju inte kul när man köper nåt i rätt storlek å så växer dom ut de på en månad. Så nu känns de som jag inte vill köpa nåt mer å ner till dom.......Gråter 


I morron far jag till min syrra (i grannbyn) dels för att vara barnvakt men även för att sova över där. Vi far ju till Sundsvall på torsdag!!!Skrattande

Som vanlig nu på kvällarna så sitter han å spela GH å jag sitter här vid datan, funderar på om jag ska spela lite poker. Först å främst ska jag dricka kaffe så de blir bye, bye för stunden.

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 28 september 2009 13:58

... så länge måste jag vänta på att min mobil blir klar. Jag lämnade in den på lagning i fredags så nu väntar jag med spänning på vad dom säger om den. på ett sätt hoppas jag att den INTE går att laga för då kanske jag kan få en nyare modell. Men om den "gamla" kan lagas så funkar de oxså. 

OM jag får en ny mobil så vill jag ha nån av dessa.


  

Helst en i röd.


  

Den funkar oxså


Nä nu ska jag koka mig lite kaffe å lägga mig i soffan å gosa med våran katt å lösa lite korsord!

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 27 september 2009 15:25

Vi var till Ica Maxi å storhandlade i fredags å vi hadlade för över 3000 kr!!!! Våran "matnota" brukar ligga på ca 2000 kr men nu blev det lite dyrare än vanligt pga att vi köpte en Soda Stream å gubben köpte sig en uppladdningsbar rakapparat. Sen på fredag em bar det i väg till min syster i grannbyn för hennes sambo fyllde år. Blev bjuden på smörgåstårta & middag (potatisgratäng å fläskfile i ädelostsås) sen blev de nån grogg för mig å ganska mycket öl å "Mintu" för gubbarna. Ni kan ju tro att min gubbe var lite bakis i går!! Skrattande (moahahahaha) På kvällen spelades det lite tv-spel närmare bestämt "Giutar Hero" å de gick ju som de med för mycket alkohol i kroppen.... Jag var dock smart å testade INTE, trors att jag inte var direkt påverkad. Men jag hade nog roligast av oss alla för de såg ju VÄLDIGT roligt ut när dom andra spelade!!! Så min gubbe bestämde sig för att vi skulle köpa ett eget "GH". Sagt å gjort, vi for till ICA MAXI (igen), de kostade bra 199 kr där!!!!!!!!!! Så när vi kom hem så tesade jag oxså men som rubriken säger så var då jag rakt ingen hjälte!!!!!!!!!! JAG VAR VÄRLDSSÄMST PÅ GH!!!!!!!!!!!!!!!!! Men jag tycker mer om att spela "Jak and Dexter", "Ratchet & Clank" & "Spyro". Vi funderade hela lördag fm om vi skulle köpa ett PS3 men de kändes lite väl dyrt just nu, dom kommer säkert att bli ännu billigare till jul.


I går när vi var på affären så fick jag ett kryptiskt sms från min lillasyster, hon skrev att jag skulle komma å hälsa på henne!! Hon bor i södra Sverige så man kan säga att de blir lite svårt att bara titta förbi. Så jag ringde upp å frågade vad hon menade; då visar de sig att hon har tagit nattåget upp å var hos sina barn!!!!! Synd att jag inte visste de innan för då hade vi kunnat träffats! Men jag hoppas att hon å barnen kommer hit nåt i vackan. <3<3<3


Nu ska jag gå å kolla på när gubben röjer på "GH"!!

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 24 september 2009 11:29

Här kommer en liten lista på vad jag ska göra idag:

  • Koka kaffe 
  • Tvätta
  • Städa
  • Göra i ordning mitt hobbyrum
  • Göra en lista till min tripp till IKEA
  • Elda (de e kallt inne nu, har bara ca 16 grader)
  • Betala räkningar

De blev inte så mycket, har säkert glömt en hel del. Men de e ju en början. Bara jag inte fastnar framför datan.......

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 23 september 2009 12:03

Om jag var less igår så e de INGET jämfört med vad jag är idag!!!!!!!!!!!!!! Är så jävla förbannad, irriterad å less på min jävla skitmobil!!!!!!!!!!!! Har haft den i ca 1,2 år å jag har lämnat inden en gång å det efter ca 3 månader mne nu verkar det som om jag måste lämna in den igen! Till saken hör att jag inte vet hur lång garatni det var på den. Med min "fantastiska" tur så var de väl bara 12 månader. Å isf så blir det dyrt att lämna in den. Men jag måste väl göra det iaf................   JÄVLA SKIT HELVETE SATANS PISS LIV JAG HAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrikandes

Å nä jag är inte materialistisk av mig, de e bara de att jag har BARA mobilen, ingen hemtelefon! Så de blir ju genast lite svårt att t ex söka jobb om jag inte har en telefon.

Av Eva - 22 september 2009 13:49

Vet inte vad jag ska skriva om i dag, känner mig på ett sånt jävla dåligt humör. De känns som om jag skulle vilja krossa världen för att den motarbetar mig hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet att de EGENTLIGEN inte är så utan att de är upp till mig att ta tag i saker å ting. Men vad gör man om man inte har ork till de då???? En sak som jag måste ta tag i snarast är att försöka hitta ett jobb. Jag kan ju inte mer än söka dom jobb jag är kvalificerad att söka, sen är det ju bara att vänta på att arbetsgivarna ska höra av sig..............

Jag ska iaf försöka byta gardiner i köket i dag fast då skulle jag behöva putsa fönstrena å de tror jag inte att jag vill göra i dag för det blåser KALLT här. Ja, ja grdinerna kan ju få komma upp ändå, fönstrena sitter ju där dom sitter. kanske ska ta å sätta på en maskin med tvätt oxså. Men innan jag kan sätta upp nya gardiner ska jag stryka dom.

Baj, baj!


Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards