Alla inlägg under oktober 2009

Av Eva - 29 oktober 2009 12:02

Den lilla pausen jag har haft har varit ofrivillig, eftersom jag har varit "barnvakt" i ett par dagar. Å då vill ajg inte sitta framför datan hela dagarna. Men de har inte hänt så mycket här.

I morron ska jag ev fara in till stan men jag har blivit erbjuden att DollarStore, så jag vet inte hur jag ska göra. De e ju kul å handla i stan oxså. Jag vill ju handla på "Syssla". Men vi får väl se vad de blir!!

 

Ska köpas!


   

 Ska köpas!

Ska ev köpas!

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 27 oktober 2009 11:15

Så va snart ännu en månad slut å fortfarande trampar jag omkring i samma gammla hjulspår. Jag undrar när det ska vända för mig?? Å för den delen alla andra som är arbetslösa. Alla som jag har pratat med säger att det inte kommer att vända förrän om ca 1 ½ år!!!!!! Å för min del så låter ju inte de så jävla kul.... Vet inte vad andra tycker men har man gått arbetslös (till å från) lika länge som jag har så ser man nästan inte slutet av tunneln längre. Man känner sig som en samhällsbelastning, iofs så e man väl de oxså, men jag luras ju iaf inte som man har läst om att vissa gör. Tänker främst på att folk e så jävla korkade att dom tror att dom kan komma undan med att ha lurat t ex FK å har så gjort i hur många år som helst. Men de lagomt åt dom när dom åker dit, önskar bara att fler kunde göra de.

Nej men fy vad detta blev negativt då... De va ju inte meningen. Lite positivitet då; har fått lön i dag från dom stackars timmarna jag fick jobba förra månaden å de blev mer än jag trodde. Skrattande Så på fredag ska jag nog fara in till staden å förhoppningsvis träffa en vän å shoppa lite, behöver lite mer tröjor å linnen å eftersom jag har blivit "beroende" av Cubus så blir de nog en sväng dit in. Kanske blir en ny kalender oxså, fast jag är sugen att köpa en sån från personligalmanacka.se 

 Å så tror jag att jag ska shoppa lite make-up från Claudia (på nätet) å de ska jag nog göra nu idag.


Idag är en sån där dag när man inte har nåt annat att göra än att tvätta å hålla på med andra tråkiga hushållssysslor, å just nu blev tvätten klar så den ska hängas upp nu.

Tjingeling

Kram!


Av Eva - 26 oktober 2009 16:57

Så har man då varit till tandis idag å lagat ett hål så nu e de bara resten kvar... Tungan ute Men som tur var så behöver jag inte dit förräns efter jul å nyår!! Så nu har jag lite ont i min mun efter bedövningen men den e på väg att släppa. Så jag kan kanske kan äta lite mat om en timme eller nåt. Men först av allt så ska jag gå ut på en promenad med våra grannar, har försökt att "lura" med mig gubben men e blev tvärnit!!!! Å så har jag kommit på en massa bra idéer till vårat hus men han e ju så jäkla ointresserad av vad jag säger ang sånt fast att de e en jättebra idé!! Jaja de ska säkert gå att övertala han...

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 23 oktober 2009 20:03

Jaha, då e de fredag kväll å som vanligt så ligger jag i soffan å tittar på tv å gubben spelar poker. Vilket underbart liv man har... Eller inte!

Av Eva - 23 oktober 2009 11:34

Nu på för middagen så har jag betalat en massa räkningar, inge kul, så man blev av med ca 2200 kr. Men som tur e så kommer det in mer pengar på tisdag!!! Vilken tur jag har va? Vad sker mer i dag då? Jo jag ska städa för de hann jag inte i går (eftersom jag var till HC för att kolla min yrsel). Sen ska jag försöka att gå en liten promenad, för de säger folk att jag behöver.... Hmmm undrar vad dom menar då?? (överviktig men inte skitviktig) Mer då? Jo, vi väntar på 2 st paket. Ett paket som innehåller min efterlängtade bok å ett som innehåller en inspelningsbar digitalbox med TV-navigator!! Hoppas att BÅDA kommer i dag.

Jo, en liten undarn; vilka läser min blogg tro? Skulle vara lite kul om ni lämnde nåt slags "spår", typ en kommentar eller ett gästboksinlägg....

Nä nu ska jag dricka en kopp kaffe till innan jag börjar med städningen.

Tjingeling

Kram!


Av Eva - 21 oktober 2009 19:29

I dag har jag ringt till HC ang min yrsel så jag ska dit i morron kl 13.30 De känns både bra å lite nervöst. jag vill ju komma fram till vad de beror på men jag vill inte äta nån blodtrycksmedicin, de räcker med att jag äter Levaxin.

Å inte vill jag att de ska vara nåt allvarlig heller eller att dom inte kan komma på vad de beror på. Ja, ja de e väl bara å avvakta tills i morron.

Min bok kom INTE idag!! Hoppas, hoppas att den kommer i morron.

Nu i kväll så har jag legat i soffan å gubben har suttit framför datan å spelat poker så denna kväll har sett ut dom gör dom flesta dagarna..... Kul, eller?? NOT.

Tjingeling 

Av Eva - 21 oktober 2009 09:39

I går fick jag ett mail från Bokus om att dom hade skickat min bok. Så nu väntar jag med stor spänning på vad som ska komma med posten i dag för jag hopps verkligen att den kommer i dag!!! Ser ju fram mot att ÄNTLIGEN få läsa den.

Sen så undrar jag bara VARFÖR!!?????? Gråter Skrikandes

Tjingeling

Kram!

Av Eva - 19 oktober 2009 07:51

Idag ska jag fara in till stan å slösa lite pengar har ju fått dom från FK nu!! Nä då jag ska inte slösa direkt men lite pengar ska jag nog handla för, ska bla köpa en mössa å ett par vantar.

Nu måste jag hoppa in i ducshen om de ska bli nåt gjort här!!

Tjingeling

Kram!

Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards