Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Andras bloggar

Av Eva - 17 maj 2010 13:26

Jag har den senaste veckan läst en blogg på blogg.se. Å de e en männiksa som kommer från samma län som mig, å dom flesta vet vem han e å de e nog inte BARA positivt (för hans del). Han har bland annat skrivit om överviktiga människor å att dom INTE ska använda leggings för de e bara dom som e smal å har snygga ben som ska bära såna, enligt han. Då jag jag som överviktig skrivit en del kommentarer å i frågasatt detta. För jag tycker att de  upp till var å en att bestämma vad dom vil klä sig i (lr inte klä sig i). Då har han svarat på att de e vanligt vett att överviktiga inte kan använda leggings för de e inte snyggt i hans ögon. Å på de så frågade jag lr rättare sagt; jag sa att det han tycker e snyggt kanske inte en annan tycker e så snyggt. Å dessutom så har han svarat på ganska många kommentarer med att den som har lämnar den e ett våp.... De tyckte jag inte va så snällt så de frågade jag oxså om, då sa han att alla hans läsare å dom som lämnade kommentarer var våp å inkomptenta männisor som inte visste bättre. De va ju juste av han å säga så, undrar hur många seriösa läsare han får kvar efter de???? Till saken hör att han inte godkänner sina kommentarer, utan han bara svarar på dom.... Om man ska svara på dom så tycker jag nog att man kan ha så pass mycket råg i ryggen att man godkänner dom oxså. Fast han kanske gör en Kissie eller vad hon nu heter, å hittar på egna kommentarer som han svarar på... å ja ni har gissat rätt, han e homosexuell. Men tro nu inte att jag tycker illa om människor för att dom e de, för de gör jag VERKLIGEN inte.


Nu har jag iaf fått ett schema för i sommar, fast bara dom tre första veckorna. Men dom andra veckorna e på gång. De ska bli så jäkla skönt att jobba i sommar. Hoppas de blir en lika bra sommar som i fjol. Fast de vet jag nästan att de blir, för dom jag jobbar med e underbara (dom flesta) å alla dom boende e oxså de. De går som inte att förklara men man får ut så mycket när man arbetar men dementa människor å man får en annan syn på livet. Å de e i dom flesta gångerna bra, tycker jag.


Jag hoppas att mina kläder kommer denna vecka. Å sen ska jag nog ta å beställa lite mer kläder från bonpix. Dom har en del snygga kläder, även för såna som mig...   


Nån som har lite tips på bra partylåtar? Lite disco, typ Aqua m.m

Jag har lyssnat på deras "Back To The 80´s" några gånger nu e den e ju ganska typisk dom men de e nåt med den som gör den bra, eller iaf lyssningsbar(?). De e ju lite barnsligt men  sån e jag.  


Nä nu ska jag sätta mig ute en stund!! Solen har just tittat fram så de gäller att passa på.


  

Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 25 maj 2015 10:59

Så har det än en gång blivit måndag, å jag sitter hemma själv. Min älskling jobbar ju numera i Stockholm, han åker söndagkväll å kommer hem torsdagkväll. ?? Det är såååå jävla tråkigt å ha de så, men vad ska man göra när det inte finns jobb på hemma...

Av Eva - 29 mars 2015 16:56

Nu var de ju en evighet sen jag skrev nåt här. Gör ett försök att bli mer aktiv på bloggen. Men endast för min egen del, har ju inte så många läsare. Jag har lite saker jag behöver skriva av mig. Så detta kommer att bli en terapiblogg ett tag framöve...

Av Eva - 21 juli 2012 13:16

Skulle bara vilja sätta mig i ett hörn å grina i en vecka... Vet inte vad de e med mig, men så känns de å har känts så en längre tid. :-(...

Av Eva - 9 juli 2012 21:42

I morron ska jag, gubben å hans yngsta dotter åka på Frösö zoo. Kan bli skoj även om man kanske e lite för gammal för sånt. :-) ...

Av Eva - 7 juli 2012 12:39

Äntligen har appen till Android kommit. Så detta e första inlägget från mobilen, får se om de e nåt jag kommer att fortsätta blogga från mobilen. Idah skulle kag ha jobbat 06:45-14:00 men jag vaknade bid halv fyra i morse med huvudvärk å en fruktan...

Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards