Alla inlägg den 6 december 2010

Av Eva - 6 december 2010 11:46

Just nu cirkulerar det en grej på FB om att man ska ändra sin status för att hjälpa misshandalde barn. Den lyder som följer: Ändra din profilbild på Facebook till en tecknad figur från din barndom. På måndag (6:e Dec.) ska det inte finnas några mänskliga ansikten på Facebook, bara en massa minnen. Gör detta för att visa ditt stöd mot barnmisshandel ♥

Sagt å gjort jag letade fram en bild från ett barnprogram som gick när jag växte upp nämligen denna     

(Dr Snuggels, för er som inte vet eller kommer på vad han heter. Ett helt underbart barnprogram enligt mig.) Åter till statusen på FB, när jag ändrat min bild å kopierat texten så får man en massa kommentarer om att man genast ska ta bort den tecknade figuren. Så här skriver en del av mina FB-vänner om detta: Dom varnade på nyheterna igår om att man inte skulle ändra sin profilbild, för det är pedofiler som startat gruppen för att dom tror att det ska bli enklare att få kontakt med barn om dom är en seriefigur.

Kommentar nr 2: Gruppen som ber alla att ändra sin profilbild på sin favorit seriefigurer Är egentligen en grupp av Pedophiles. De gör det för att barnen kommer att acceptera deras Vänförfrågningar snabbare om de ser en tecknad serie bild .. Det har ingenting att göra med att stödja barn ... .. Det var på TV (snoops) plus och kvällens nyheter, varning för Internet bedrägeri, sprid budskapet.

Sen några timmar senare så e de nån som har lagt ut en länk om detta, från nån nyhetssändning i USA. MEN dom varnar inte alls om detta utan enligt dom så e de VERKLIGEN ett sätt att uppmärksamma barnmisshandel. Men nu har jag iaf bytt bild för jag vet inte vem man ska tro på. 

Nu har jag hittat på ett eget "kedjebrev" på FB, får väl se om de sprider sig...

 

  

 

Kram!!

Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards