Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Fattar inte!

Av Eva - 31 mars 2009 13:42

Jag fattar inte vad dom eller den som stoppar glasbitar i kycklingar håller på med. Dom förstör ju bara för sig själv och för andra, om de e så att det är s.k djurrättsaktivister som gör det så måste dom nog tänka om lite. De e samma sak när dom släpper ut minkar, vem skadar dom då egentligen? Mink är inte ett ursprunglit djur i svensk fauna, den kommer ju ifrån Nordamerika från början. De folk håller på med nu är ju bara ren & skär skadegörelse. Tro nu inte att jag hatar djur för det gör jag verkligen inte, jag kallar mig nog djurvän, man jag tycker att det är lite skillnad på om man älskar djur som en "vanlig svensson" eller om man är aktivist. Jag kan även tycka att djur blir behandlad illa av oss människor men det måste finnas ett bättre sätt att komma till rätta med det problem. Och är det så att det är vegitarianer eller veganer som gör detta så undrar jag om det inte är upp till var & en om man vill äta kött eller inte?? Det trodde i alla fall jag att det var, för sist jag kollade så var det inte förbjudet att äta kött i Sverige. Om man ska hårddra saker så ska man väl inte äta grösaker heller. det finns ju dom som säger att även grösaker har känslor men framför allt så är de ju faktiskt så att dom som inte äter kött ju faktiskt äter upp djurens mat...... 


Jag har varit ut å kollat på en sida som heter bilddagboken, ni känner kanske till den. Om inte, så är det en sajt som fungerar som just en dagbo fast med bilder. Om jag har fattat det rätt så är det mest ungdomar som håller till där. Jag blev ganska upprörd när jag såg vissa bilder där, bl a så fanns det bilder på killar som står & håller i varandras könsorgan med ett brett leende på läpparna. Jag förstår inte hur man kan tillåta att barnen lägger ut såna bilder. Jag hoppas innerligt att deras föräldrar inte vet om det. Hade det varit mitt barn eller för den delen mina syskonbarn eller gubbens barn hade jag nog tagit ett allvarligt snack med dom... Men det e ju jag de´! Jag vet att alla inte resonerar så.


Nä fy vad jag har gnällt mycket nu, lite positivitet; solen skiner & det är fint väder (fast det blåser), jag tror att våren är här nu!! Fast det dröjer ett tag till innan vi får se lite grönska. Men fy vad jag LÄNGTAR tills dess!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 25 maj 2015 10:59

Så har det än en gång blivit måndag, å jag sitter hemma själv. Min älskling jobbar ju numera i Stockholm, han åker söndagkväll å kommer hem torsdagkväll. ?? Det är såååå jävla tråkigt å ha de så, men vad ska man göra när det inte finns jobb på hemma...

Av Eva - 29 mars 2015 16:56

Nu var de ju en evighet sen jag skrev nåt här. Gör ett försök att bli mer aktiv på bloggen. Men endast för min egen del, har ju inte så många läsare. Jag har lite saker jag behöver skriva av mig. Så detta kommer att bli en terapiblogg ett tag framöve...

Av Eva - 21 juli 2012 13:16

Skulle bara vilja sätta mig i ett hörn å grina i en vecka... Vet inte vad de e med mig, men så känns de å har känts så en längre tid. :-(...

Av Eva - 9 juli 2012 21:42

I morron ska jag, gubben å hans yngsta dotter åka på Frösö zoo. Kan bli skoj även om man kanske e lite för gammal för sånt. :-) ...

Av Eva - 7 juli 2012 12:39

Äntligen har appen till Android kommit. Så detta e första inlägget från mobilen, får se om de e nåt jag kommer att fortsätta blogga från mobilen. Idah skulle kag ha jobbat 06:45-14:00 men jag vaknade bid halv fyra i morse med huvudvärk å en fruktan...

Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards