Alla inlägg den 10 november 2009

Av Eva - 10 november 2009 11:03

Klev upp vid halv tio snåret i dag, gick ner å satte igång tv:n. Trodde att jag skulle få titta på "Rachel Ray" på tv 3 men de va "Oprah" istället. så då började jag att zappa, som man ju gör när det e mest bara skit på tv:n. Sagt å gjort, bläddrade en bra stund innan jag bestämde mig för att kolla på 4:an. Där var det "Efter Tio2 med Malou å denna veckas tema där är tydligen bloggmoral. Igår hade hon bjudit in "Blodinbella" för att hon skulle prata om sin blogg å hur man kan tjäna pengar på den, å man kan väl säga att hon har tjänat pengar på sin blogg, själv skulle jag nog inte vilja ha en sån osäker inkomstkälla för jag antar att det är så. Men vi e ju alla olika!! Tycker att dom som lyckas tjäna pengar på sin blogg gör det bra, skulle dom inte tjäna pengar på att blogg a skulle dom säkert tjäna pengar på nåt annat kommeriellt sätt, man måste ju säaga att dom är smarta!! Ibland önskar jag att en annan oxså skulle lyckas med nåt liknande men då ska man nog inte vara en tjock, arbetslös norrlänning....

En lång inledning blev detta men för att återknyta till rubriken å "Efter Tio" så hade Malou bjudit in en tjej som heter Angelica Larsson å hon hade blivit utsatt för nätmobbing på sin blogg. Det hade gått så långt att hon la ner sin blogg å raderade ALLA inlägg. De var tydligen människor som inte tålde att hon bloggade om sitt liv som småbarnsmamma å dessutom en ganska ung sådan. Folk hade lämnat kommentarer liknade; "Du e så ful å fet." Ditt barn ser ut som ett missfoster." + en del andra kommentarer om hennes liv å hennes sambo. Vad i hela fridens namn sysslar folk med när dom är ute på andras bloggar egentligen???? Mår man så dåligt själv att man måste tracka ner på en oskyldig bloggare så tycker jag att man INTE ska kolla på bloggar överhuvudtaget. Å OM man nu känner den som bloggar å man har nåt otalt med denne så kan man väl för faaan ta de face 2 face!!! De e iaf vad jag tycker. Om jag skulle ha en "fiende" å denna skulle blogga så skulle jag nog inte läsa den. Nä fy faan för människor som förstår för andra bara för att dom är avundsjuka, för jag kan inte se att det skulle handla om nåt annat. Stå på er alla ni som har blivit utasatta för nätmobbing å liknade saker. Lägg inte ner era bloggar eller vad ni nu månne ha.

Förkylnigen då? Jo den frodas å mår bra..... Tungan ute I går gick jag omkring i pyjamas hela dagen å de tror jag att det blir i dag med, för jag orkar inte klä på mig. Så de blir nog bara å ligga i soffan å läsa, håller ju på med Dan Browns nya bok. SPÄNNANDE säger jag bara!! Får se om jag skickar upp gubben å köper lite tröstgodis...

Nä, nu ska jag koka mig lite thé för det känns som om min hals vill ha de.

Tjingeling från en snorig norrlänning

Kram

Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards