Alla inlägg den 24 april 2009

Av Eva - 24 april 2009 19:28

Nu har gubben börjat att riva taket. Han ska byta allt trä undet teglet å sen ska vi lägga tillbaka de. Vi ska ju så småningom lägga ett plåttak, men just får det vänta, de e ingen panik med de. Å i morgon ska jag fortsätta att fixa å dona ute på gården, jag ska fortsätta att klippa alla buskar. Å jag har lite hjälp i form av gubbens dotter å lillsyrrans pojk, så ni ska tro att de blir "barnarbete" här i morgon! moooahahaha.... Dom ska få slänga alla kvistar som blir när jag klipper rosenbuskarna, jag har till och med köpt arbetshandskar till dom. Visst e jag snäll å omtänksam?! *ler*

Jag lägger ut en bild på hur det ser ut på våran gård just nu! Inte så snyggt men de ska fraktas bort i morgon.

Kram!

Av Eva - 24 april 2009 11:51

Nu e hela nerdervåningen städad, så nu luktar det gott här hemm! jag älskar att använda Ajax skurmedel som heter "Minerals Aqua". Den luktar frächt utan att det blir en obehaglig lukt, som jag tycker att de blir av deras citornskurmedel ibland.

Dessutom har jag tvättat 2 maskiner idag en med vitt å en med färgat. Så nu ska jag snart gå å hänga den tvätten ute. De e ju bara så jäkla skönt att man kan hänga tvätten ute nu. När man tvättar på vintern så måste man ju hänga kläderna inne, om man inte har torkskåp/tumlare, vilket vi inte har. Än så länge....

Efter tvätthängnignen (?) så blir de å sitta ute å dricka kaffe å läsa en bok eller/och lösa korsord en stund. 

Kram

Presentation


Välkommen!
Om ni läser min blogg så skulle jag bli glad om ni lämnade ett litet "märke" efter er i form av antingen en kommentar eller ett inlägg i min gästbok. Kram på er!! ♥

Klockan

Frågeruta

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksländer

free counters

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards